VRAGEN ROND EXAMENS
eeeyz allemaal
ik heb eens een vraagje wat recht betreft. die wettekst die wij mochten meebrengen, weet iemand waar we die kunnen vinden? en is da de hele wettekst (alee ik ben totaal ni thuis in die dingen eigenlijk...) en heb ik da goed begrepen dat we onze spreekbeurt en die van de anderen niet moeten kennen (haleluja!!) ?
greets,
sarah
Ok mensen, aan de valven hing een bericht van Mevr. De Vos om te zeggen dat het examen van hersentraumata SCHRIFTELIJK zal zijn en om 8u30 zal starten samen met stemstoornissen... Dat is wel een beetje goed nieuws denk ik
Voor Lezen
Bij hfst 4 heb ik bijgeschreven dat we enkel de AVI-niveaus die we besproken hebben moetne kennen.
En het begrijpend lezen beperkt..
Bij hoofstuk 3, die Fernald. Moeten we die kennen? Hebben we die eig wel besproken in de les?
Dat gaat zo traag vooruit die cursuc, zucht,...
fernald moeten we ni alle punten kenne,maar wel globaal kunnen bespreken en enkele dingen gemotiveerd kunnen uithalen.
die cursus ga idd ni vooruit, da exmane,brr da ga wa worden!
Weet er iemand waarvoor de afkorting AP staat? die afkorting komt voor in de slides op pag.15.
nog veel blokgenot
AP = ampulo-petaal, dus naar de ampulla toe
AFG = ampulo-fugaal, van de ampulla weg
voilá
y.
Heeft er iemand de volledige lijst met te kennen leerstof van peda en socio? Tijdens de laatste les heeft ze een hele opsomming gemaakt van wat zeker gekend moest zijn en van wat bijzaak is + algemene vragen die ze hoogstwaarschijnlijk zal vragen...
Alvast bedankt en blok nog goed iedereen!
Dada
Kelly
Van ped & socio kan ik u niet helpen, ik weet daarvan alleen dat ge de historiek niet moet kennen en dat ge de bijlagen best eens leest.
Weet er iemand wat we nu juist allemaal moeten kennen van recht????
Wat is er voor open boek en wat voor gesloten?? Heb overal bijstaan "kennen", maar ik dacht niet dat wij dat allemaal moesten kennen. Dat het meeste open boek is. D
RECHT
gesloten boek:
- tekst de wet van 22/08/02 betreffende de rechten van de pt (de wet zelf mag je wel opzoeken en mee op ex nemen)
- wat is recht?, schema structuur van de gerechtelijke organisatie mag mee op ex
- Handelsrecht (4.2 Handelaars en verder: NK = 4.4, 4.5.2E en G
open boek is alles uit den boek, wilt ge daar ook weten wa we ni moeten 'kennen'?
PEDAGOGIEK EN SOCIOLOGIE
die heeft da wel ni zo duidelijk gezegd in de les wa we wel of ni moeten kennen, dees heb ik opgeschreven tijdens de laatste les:
- historiek: NK
- bijlagen en opdrachten: kennen
- sociologie, kennen: hoofddimensies, symmetrisch en complementair, betrekkingsniveau, begeleidingsadviezen, leiderschappsstijlen, kernkwadrant (alles dus denk ik)
- orthopedagogiek, kennen: voorwaarden voor GON-begeleiding, argumenten voor gewoon/buitengewoon onderwijs, tips voor omgaan met een kleuter met een bepaalde beperking, waarom wordt de psychologie van een kind met een beperking bedreigt, wat heeft een thuisbegeleidingsdienst te bieden, types buso, alarmsignalen bij babys met problemen (ik ga er niet van uit dat wat ze niet genoemd heeft we dat niet moeten kennen, gewoon alles kennen dus)
y.
merci
Van het boek weet ik wat er weg valt.
Blok ze nog!!