NKO
iemand een idee hoe het examen zal opgesteld worden???
we zullen maar verder leren zekr? :< :>
groetekus
hey allemaal,
ja, het is wel waar. We hadden eerst aan iedereen moeten vragen of jullie ermee akkoord waren. Sorry daarvoor!
Maar het was een 'inval van het moment' en we vonden ook dat het snel moest gaan, want als ze met verbeteren begon zou het voor haar nog moeilijker zijn om dan misschien alles weer opnieuw te doen.
En wat de ombudsdienst betreft: we wilden het haar liever persoonlijk zeggen dan het achter haar rug om te doen.
Ma bon, ze heeft dus nog altijd niet geantwoord. Ik denk ook niet dat ze dat gaat doen.
Wat stellen jullie nu voor? Het gewoon zo laten of niet?
Groetjes xxx
Ik wil ook ff reageren. In het begin van het jaar heeft ze uitdrukkelijk gezegd dat ze alleen maar vragen ging stellen letterlijk uit de cursus. Maar wij hebben wel bijgenoteerd, maar bij de vraag van septumhematoom zijn er bij verschillende mensen 2 mogelijke antwoorden, nl. bij sommige staat dat het tussen kraakbeen en kraakbeenvlies is en bij anderen tussen slijmvlies en kraakbeenvlies. Zij moet dan 2 verschillende dingen in de klas hebben gezegd.
Ik vind dat het wel nodig was om eerst een mail naar haar te sturen. Zo geven we haar de kans om er nog zelf iets aan te doen en 'passeren' we haar niet zomaar.
Het had misschien eerst moeten overlegd worden maar ja het was nu niet zo, maar ik denk wel dat velen het ermee akkoord zijn dat dit geen goed examen was.
groetjes Kirsten
eykes,
ik vind (zelfs al reageert mevr.Bafort niet op de eerste mail)dat er toch een tweede mail moet gestuurd worden met onze excuses dat we zo onverwachts uit de hoek kwamen en overreageerden maar dat we (zelfs al zijn er al een aantal dagen verstreken) toch nog perplex staan van het moeilijke examen met zware giscorrectie en een aantal ongekende/onaangebrachte zaken (3 van de 10)+ we niet direct naar de ombudsdienst wilden stappen zonder haar in te lichten en als laatste --> dat het ditmaal (als iedereen het hiermee eens is) ECHT een mail is IN NAAM VAN DE HELE KLAS.
kzou het alvast zo niet laten!!!! Wat voor een gedachte heeft ze nu mss over ons--> volgens mij ZEKER NIET positief!
Salukes,Emelienos
ben het eigenlijk een beke met emelien eens. Tzou geen kwaad kunnen om nog eens een mailke te sturen.
Ma denk ook dat er eens naar de ombudsdienst gegaan moet worden, aangezien zoals yara zei, die toch wel weten hoe ge met zo'n situatie om moet gaan.
een maileke naar mevr bafort sturen met een kleine verontschuldiging zou zeker gepast zijn vind ik, ik denk da ze dan ook wel kan begrijpen da wij niets tegen haar hebben, maar dien dag gewoon zo overdonderd waren van het exaam dat zulk een mailtje 'eruitgefloept' is
en nog een kleine rechtzetting, die giscorrectie was wel juist, dus daarmee kunnen we al geen punt hebben (bij de ombudsdienst bijvoorbeeld)
voor de geinteresseerden, de berekening van giscorrectie: ze stelt 10 vragen, telkens 3 antwoordmogelijkheden per vraag, iemand die gokt zal 1/3 van de vragen juist hebben => 10/3 = 3,33333, voor elk juist antwoord geeft ze 2 ptn, dus zal die persoon die alle vragen gokte 6,6666/20 behalen
de bedoeling van giscorrectie is dat je nul haalt wanneer je alles gokt, dus krijgen we een mooie vergelijking met een onbekende (de giscorrectie): 3,333x2 (het aantal correcte antwoorden maal het aantal ptn dat je ervoor krijgt) + 6,6666xS (het aantal correcte antwoorden maal de giscorrectie), de onbekende aan 1 kant zetten, da geeft dan -6,666/6,6666 = -1
twas nen helen boterham, ik ben wel blij da ik weet hoe ze aan zo'n giscorrectie komen, ik dacht altijd da da uit hunnen duim gezogen was
y.
Heykes,
ok er moet mss een mail gestuurd worden, maar ik vind dat er nog steeds iets aan gedaan moet worden. Ik denk wel dat jullie het met mij eens zijn dat dit geen eerlijk examen was en dat velen uit goede wil toch gegokt hebben. Is het dan goed dat we een verontschuldigende mail sturen en dan toch naar de ombudsdienst stappen want ik denk wel dat er een aantal mensen gebuisd gaan zijn door die 3 vragen.
greetz Kirsten
Vermist er niemand antwoord zal ik het nu duidelijk vragen. Gaan we naar de ombudsdienst voor NKO of niet? Ik wil wel gaan, maar ik ga niet alleen. Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn om mee te gaan? En is dit voor heel de klas goed???
Groeten Kirsten
ik denk niet da da zo een goe idee is zunne! Wa gaan ze doen denkt ge? Bafort heeft uiteindelijk niets verkeerd gedaan: de giscorrectie was correct, ze heeft meer dan 3 vragen gesteld en leerkrachten hebben nu eenmaal het recht om vragen te stellen die nie in de cursus staan! Ok ze heeft da mss wel gezegd, maar heeft daar iemand bewijzen van? We hebben geen been om op te staan! En dan nog, als het examen oneerlijk was is het enige wat ze kunnen doen het examen opnieuw afnemen! Sorry maar daar heb ik geen zin in!!! Hoe dan ook denk ik dat als iedereen gebuisd is, dan zullen ze zelf wel maatregelen nemen, of ten minste mild zijn op de deliberatie!
Kijk dit is mijn mening, ge doet ermee wat ge wilt!
Blok ze nog!
kan je ook naar de ombudsdienst gaan om te vragen of we er iets aan kunnen doen? zonder dat er direct een klacht tegen mevr. Bafort wordt neergelegd... dan weten we meteen waar we staan en wat we kunnen doen
groetjes
ik heb het gevoel dat de ombudsdienst (mevr martens btwà, heel erg vriendelijke mensen zijn en dus denk ik dat het helemaal geen probleem is om gewoon naar daar te gaan, gewoon de uitleg te doen, wat we ervan vinden/denken en dat we niet goed weten of we recht in onze schoenen staan om er iets tegen te doen.
ik sta erachter als er mensen naar de ombudsdienst gaan, kben echter ni echt de beste persoon om meet te gaan, mijn exaam was wel goe en ben dus ni zo ... 'intrinsiek gedreven' (?) kweet ni hoe da ik het moet zeggen, maar ge snapt het wel, als er niemand mee wil/kan dan wil ik wel mee gaan zenne! met veel plezier
y.
als er uiteindelijk